דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים באינטרנט 

מאת    [ 30/01/2011 ]

מילים במאמר: 844   [ נצפה 1938 פעמים ]

קידום מתוך באתר
כשמו כן הוא, קידום בתוכן האתר, על הדף. קידום on-site מתייחס לתוכן, לבחירת מילות מפתח, למספר החזרות של מילות המפתח לכמותן ועוד.

תוכן האתר
כאשר מנועי החיפוש הופיעו לראשונה באינטרנט, הם נעזרו בטכניקות שונות להערכת רלוונטיות של דפי אינטרנט. אחת מאותן הטכניקות עתיקות הייתה, רלוונטיות שמתבססת על כמות הופעות של ביטוי מסויים בדף. ההנחה הרווחת הייתה שכמות האזכורים של ביטוי מסוים בדף אינטרנט כלשהו, בהכרח מעידה על הרלוונטיות של אותו דף עבור שאילתה שהכילה את הביטוי. כלומר אם בדף מופיעה הרבה פעמים המילה "כלב", כנראה שהוא מאד רלוונטי למילה הזו. כמובן שאם נחשוב על זה לרגע, מדובר בשיטה לא יעילה כלל, שאינה משקפת רלוונטיות אמיתית.

דחיסת מילות מפתח
דחיסת מילות מפתח היא האחוז הכולל של תוכן העמוד שעשוי ממילות המפתח שלך. משתנה נוסף בדחיסת מילות מפתח היא אחוז מילות מפתח שמודגשות, בעלות קו תחתון, נטויות, בעלות טקסט על קישור וכד'. כשדוחסים מילות מפתח בדף יש לשים לב שאת הדף קוראת עין אנושית. חשוב להתחשב במבקרים של האתר, במסר המכירות שלך ויש להקריב תחום אחד על חשבון השני.

שינויים בקוד האתר
חלק חשוב בקידום האתר כולל שינויים בקוד האתר שמשפיעים על הקידום שלו במנועי החיפוש. חשוב לציין כי רוב החברות לבניית אתרים אינן בונות לפי קוד תכנות אופטימלי עבור מנועי החיפוש. לכן סביר להניח שיהיה צורך לבצע בו שינויים בקוד על מנת לקדם אותו.

שינויים במבנה האתר ובהיררכיה שלו
לכל אתר יש היררכיה מסויימת, שמתחילה מדף הבית הראשי, ומסתעפת לדפים הפנימיים. כך נוצרת מעין פירמידה המתחילה בדף הבית ונגמרת בדף הפנימי ביותר של האתר. ככל שדף של אתר קרוב יותר לראש הפירמידה, כך החשיבות של דף זה עולה. דוגמה למבנה טוב הוא אם דף הבית מקושר ישירות לדפים החשובים ביותר באתר, והדפים הללו מקשרים לדפים חשובים פחות, וכן הלאה. דוגמה למבנה לא טוב עבור קידום אתרים הוא כאשר דף הבית מקשר ל-200 דפים פנימיים באתר.

מציאת מילות מפתח מתאימות
כשמבצעים קידום אתרים של אתר מסויים, אי אפשר לקדם את כל המילים בתחומו. זאת בין היתר משום שלכל אתר יש מאות ואלפי מילות חיפוש אפשריות. ברור גם כי ככל שמספר הביטויים יהיה מצומצם יותר, כך המאמץ לקדם כל מילה יהיה מרוכז יותר, וניתן יהיה להגיע לתוצאות משמעותיות יותר עבור ביטויים אלו. בכדי לבחור את המילים המתאימות ביותר, אנו משתמשים בכלים שונים ובסטטיסטיקות של האתר עצמו על מנת לקבל החלטה אילו ביטויי חיפוש הם הנפוצים ביותר והיעילים ביותר לשם קידום אתר, וכן אילו ביטויים יביאו את הגולשים האיכותיים ביותר.

קידום מחוץ לאתר
פופולריות של אתר מסוים נקבעת על ידי תפוצתו ברשת האינטרנט, לפי שיטה זו, בכל פעם שמנוע החיפוש איתר קישור לאתר מסוים, דירוג האתר עלה. עם זאת, מתחשב האלגוריתם בכמות הקישורים באתר.

בניית רשת קישורים נכנסים
קישורים נכנסים הם קישורים הנכנסים לאתר או דף אינטרנט. קישורים נכנסים היו חשובים במקור (לפני הופעתם של מנועי החיפוש) כאמצעי עיקרי של הניווט באינטרנט. כיום, החשיבות שלהם טמונה בעיקר באופטימיזציה למנועי חיפוש. מספר קישורים נכנסים הוא סוג של אינדיקציה לפופולריות או החשיבות של אתר או דף. קישורים נכנסים מספרים למנועי החיפוש כמה חשוב האתר שלך. בדרך כלל, ככל שישנם יותר קישורים נכנסים, כך הדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש.

בעלי אתרים רבים אינם מודעים לכך שאחד הקריטריונים על פיהם מקודם אתר במנועי חיפוש הוא כמה אתרים חיצוניים מקשרים לאתר. ניקח לדוגמה אתר של ספרי בישול. נאמר שב-100 אתרי בישול אחרים באינטרנט יהיה קישור לאתר ספרי הבישול שאתם מנסים לקדם. מנוע החיפוש ישים לב לכך ש-100 אתרים מקשרים לאתר, וכך הוא יגיע למסקנה שהאתר הזה הוא חשוב. אם הוא יגיע למסקנה שהאתר חשוב, אז הוא גם ימקם אותו גבוה בתוצאות החיפוש עבור מילות החיפוש בתחום. חשוב לשים לב שקישור חד-צדדי לאתר שווה הרבה יותר מקישור הדדי.

אסטרטגיית בניית קישורים יכולה להקים או להפיל אתר, ולכן נדרשת זהירות רבה בעת ביצוע פעולות אלו.

פרסום מאמרים וסינדיקציה
פרסום מאמרים זו דרך קלה באופן יחסי להגיע אל הגולשים. לרוב כאשר אתם מפרסמים מאמר תוכלו גם לכלול עד שלושה קישורים אל האתר שלכם. קישורים אלה נסרקים על ידי מנועי חיפוש וגם מובילים גולשים אל האתר שלכם.

החלפת קישורים עם בעלי אתרים אחרים
החלפת קישורים עם אתרים אחרים בעלי דירוג גבוה משלכם או בעלי דירוג נמוך יותר מקדמות את מילות החיפוש אותם תרצו לקדם בגוגל.

הודעות בפורומים
פעילות שיווקית המתבצעת מעל לוחות הפורומים האינטרנטיים השונים ויכולה בין היתר לכלול פירסום מאמרים, אינפורמציה שימושית, תגובות כלליות, המלצות, שאלות וכד'.

תגובות בבלוגים
בלוגים הם עוד דרך מעולה ליצור קישורים נכנסים לאתר שלך וכך לקדם את האתר במנועי החיפוש.

רכישת לינקים בתשלום
קניית קישורים זהה להחלפת קישורים רק שמקום להעניק קישור מהאתר שלנו תמורת קישור אנו עניקים כסף. בדר"כ מדובר בתשלום חודשי עבור קישור נכנס לאתר שלנו. לכן עלינו לבחון ולבדוק בצורה קפדנית ביותר מה התועלת שלנו מהקישור הנכנס וכמה אנחנו צריכים לשלם עבורו.

Social Bookmarking
אחת הדרכים לבנות קישורים אל תוכן קיים באתר שלהם הוא לסמן אותו כמועדף ולהתחלק בסימניה זאת עם גולשים אחרים בשילוב מפתח כך שיהיה ניתן לשייך את ההמלצה שלכם לתוצאות חיפוש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב